19 вересня 2020 р.

Мольфарка українського слова

   Золота письменниця України, королева українського фентезі, мольфарка українського слова, мавка – як тільки не називають сучасну львівську письменницю родом із Волині Дару Корній поціновувачі її творчості. За свою письменницьку кар’єру Дарі Корній вдалося досягнути беззаперечного успіху: тричі стати лауреаткою Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова», написати майже 20 книг та прославитися на всю Україну.
   Дара Корній (справжнє ім’я Мирослава Іванівна Замойська) народилася 20 вересня 1970 року в селі Секунь Старовижівського району Волинської області. Потім закінчила середню школу в селі Княже Львівської області, журналістсько-редакторське відділення Українського поліграфічного інституту. Уже багато років письменниця живе у Львові.

Псевдонім Дара Корній обрала невипадково: Дариною зветься її донька, а Корній – дівоче прізвище мами. «Відтак псевдонім утворився від двох найдорожчих мені жінок», – ділиться письменниця.

Письменницьку діяльність розпочала з творів для дитячої та підліткової аудиторії: друкувалась у журналах «Ангелятко», «Ангеляткова наука», «Крилаті», «Однокласник».

Багатьом читачам Дара Корній цікава тим, що пише про слов’янську міфологію, про українське автентичне.

Мирослава Замойська каже, що потяг до міфології українців у неї виник ще в дитинстві, коли бабуся й дідусь розповідали їй різноманітні історії про мавок та лісовиків: «Мої улюблені казки – ті, які розповідали бабуся та дідусь, З дитинства знала, що не усі мавки добрі. Є й злі. Є такі, що можуть звести з розуму. Але є мавки, які годні допомогти людині. Такі трохи містичні історії були для мене дуже природні та справжні. Довгий час навіть не могла повірити, що все це неправда. Бо коли дідусь їхав у ліс, обов’язково привозив для мене гостинці від лісовика. Удома завше ставили кашу для домовика, правда, її потім з’їдали коти, але я все одно у це вірила. Дідусь казав, що там, де живе домовик, обов’язково житиме кіт. Домовик і кіт – нерозлучні. Ці розповіді були частиною мого життя. Дуже тішуся з того, що мала таке дитинство. Тепер мені є про що розповісти читачам».

Перший її великий твір опублікувано у 2010 році. Це був роман «Гонихмарник», написаний у жанрі міського фентезі. За словами Дари Корній, поштовхом до написання першої книги стала донька Дарина. «Щоб відволікти її від вампірів Стефані Майєр, я написала рукопис про гонихмарника», – зізналась Дара Корній. Саме за ініціативою доньки рукопис про гонихмарника згодом було надіслано на конкурс «Коронація слова».

– Коли доньці було 15 років, вона захоплювалася «Сутінками» Стефані Маєр. Взагалі підлітків часто цікавить щось фентезійне, химерне. У 2008-2009 році було дуже модно читати «Сутінки», це було навіть дещо хворобливе захоплення. Моя донька, як підліток, вже аж надто переймалася тим твором, і я розуміла, що, як мама, я маю щось з цим робити, якимось чином відволікти дитину від того світу, на що моя дитина сказала дуже просту річ: «Можете написати краще – напишіть», –  ділиться особистою історією Дара Корній. – Звичайно, це мало бути щось містичне, щось незвичайне, щось химерне, так і заявився «Гонихмарник». Так я написала для доньки цю історію. Коли вона її прочитала, я зайшла до неї в кімнату, а вона плаче. «Даринко, так погано все написано?». «Ні, добре написано, але у Вас справедливе закінчення, а має бути щасливе». Донька змусила написати продовження, післямову, де знову ж таки хепі енд.

Роман приніс авторці третю премію літературного конкурсу «Коронація слова» 2010 року в номінації «Роман», був удостоєний відзнаки «Дебют року» від видання «Друг читача» та став лауреатом премії асамблеї фантастики «ПОРТАЛ – 2011»«Відкриття себе» імені Володимира Савченка. Саме після публікації першого роману Дара Корній отримала неофіційне звання «української Стефані Маєр».

Інший роман «Місяцівна» написаний на перетині  жанрів: історичної прози, містики, і, навіть, трилеру.

Наступні романи «Тому, що ти є» та «Зворотний бік світла» отримали відзнаку «Вибір видавців» у конкурсі «Коронація слова – 2011» та «Коронація слова – 2012».

Окрім містики, існує ще й звичайне життя, і в творчості Дари Корній є історії, які написані з реальних людей, історії їхнього життя, їхніх випробувань, певних складних ситуацій, з яких ці люди з важкими долями, виходять справжніми героями. 

      Роман Дари Корній «Зірка для тебе» розповідає про людей, із якими авторка знайома, історію успіху яких закарбувала на сторінках своєї книжки. Головний герой, сирота, попри всі поневіряння, випробування долі, складнощі життя, вперто йшов до своєї мрії, мрії стати астрономом. Дара Корній запевнила, що герой її роману нині успішний астроном, якого знає вся Європа, а ще він опікується сиротами із сиротинців та дитячих будинків.

Твори Дари Корній захоплюють з першої сторінки, герої беруть у полон, а хід історії вражає розмаїттям місць, де відбуваються події, та глибиною тієї, чи іншої теми. Нерідко упродовж читання виникає питання, чи насправді письменник може бути такою багатогранною людиною.

– Письменник не може бути профі в усіх галузях, – щиро зізнається Дара Корній. – Наприклад, головний персонаж роману «Тому, що ти є» – хірург, а я до медицини ніякого стосунку не маю, тому рукопис я давала читати людям-медикам, які правили і виправляли фахові неточності. От навіть одна маленька дрібничка, яку не бачать читачі, медик бачить. У мене головний герой виходить з приміщення лікарні і поверх халату одягає пальто. У лікарні цього робити не можна, потрібно спочатку зняти халат, а потім одягати верхній одяг. Я цього не знала, це дрібничка, яку треба було виправити в тексті.

Дара розповідала, що в романі «Зірка для тебе» багато такого, що стосується неба та астрономії. За словами авторки, навіть словники не вбережуть від написання дурниць, особливо там, де справа стосується телескопів і різних астрономічних термінів. «Місяцівну» вичитували краєзнавці та історики, адже можна прочитати монографію про Францішека Салезія Потоцького, але, коли мова йдеться про побут, одяг, речі, притаманні для 18 століття, краще радитися з фахівцями, аби не писати нісенітниць тільки через те, що автору здається це прикрасою тексту.

– Мене нещадно правлять фахівці, я чемно слухаю, бо я не спеціаліст у тій чи іншій царині, тому всі книжки перед публікацією даються людям-фахівцям, –  говорить письменниця. –  Я дякую своїм читачам, тим, хто в тій чи іншій царині доки, що вони читають уважно мої тексти, ніколи мені не відмовляють. Тому є у мене професійні, досить прискіпливі рідери. А взагалі, мій перший відданий читач – мій чоловік.

Наразі Дара Корній – одна з небагатьох авторів українського фентезі. У доробці автора такі твори: «Гонихмарник» (2010), «Тому, що ти є» (2012), «Зворотний бік світла» (2012), «Зірка для тебе» (2013), «Зворотний бік темряви» (2013), «Зозулята зими» (2014), «Щоденник мавки» (2014), «Крила кольору хмар» (2015), «Петрусь-химородник» (2015), «Зворотний бік сутіні» та «Зворотний бік світів» (2016) та інші. 

Романи «Зозулята зими» та «Крила кольору хмар» були написані у співавторстві із молодою письменницею із Запоріжжя Талою Владмировою.

 І тепер без читачів, без нових історій, без цього прекрасного та дивовижного світу письменства я життя свого не уявляю говорить Дара Корній.

Немає коментарів:

Дописати коментар